Blog

A WhatsApp Business dinamikus növekedése: Új funkciók és növekvő felhasználói bázis

2023.06.29 13:39
A WhatsApp Business dinamikus növekedése: Új funkciók és növekvő felhasználói bázis

A Meta a napokban bejelentette, hogy a WhatsApp Business, amelyet kifejezetten kisvállalkozások számára terveztek, átlépte a 200 millió havi aktív felhasználót - ez szám 2020-ban még 50 millió volt. A cég, mely "hatékonysági évét" ünnepli, olyan új funkciókat is elindított, mint a könnyebb hirdetéskészítés és a személyre szabott üzenetküldési szolgáltatás a WhatsApp Business felhasználóknak.

Mark Zuckerberg milliárdokat fektet a metaverse fejlesztésébe. Ennek ellensúlyozására a cég fokozza a bevételszerzést más forrásokból, például a WhatsAppból. A Meta tulajdonában lévő csevegőalkalmazás bejelentette, hogy a mai naptól kezdve a WhatsApp Business felhasználók létrehozhatnak "kattints-a-WhatsAppra" hirdetéseket Facebook-fiók nélkül. A cég megjegyezte, hogy az eladók közvetlenül az alkalmazáson belül hozhatnak létre, vásárolhatnak és közölhetnek hirdetéseket a Facebookra és az Instagramra.

Tavaly, a Meta Q3-as eredményhívásán Zuckerberg említette, hogy a "kattints-a-WhatsAppra" hirdetések meghaladták az éves 1,5 milliárd dolláros bevételi futamidőt 80%-os éves növekedéssel. A WhatsApp Business egy másik fizetős funkciót is hozzáad, amely lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy automatizálják a személyre szabott üzenetek küldésének folyamatát az ügyfeleiknek. A cég nem osztott meg árinformációkat, mivel a WhatsApp szerint hamarosan tesztelni kezdik a funkciót.

A cég által megosztott képernyőfotók arra utalnak, hogy a vállalkozások különböző üzeneteket küldhetnek különböző ügyféllistákra. Például egy eladó kedvezményes kódot küldhet az új vásárlóknak egy vásárlógombbal. Az elmúlt hónapokban a Meta konkrét lépéseket tett annak érdekében, hogy növelje a fizetős üzenetküldésen keresztül megszerzett bevételét. Februárban bejelentette a WhatsAppon az árazási struktúra és az üzenetkategóriák változásait. Ezek a kategóriák tartalmazták a hasznosságot, az azonosítást (egyszer használatos jelszavak küldéséhez), a marketinget és a felhasználó által kezdeményezett szolgáltatási beszélgetéseket.



Image Credits: www.whatsapp.com

"Elmondtam az előző negyedévben, hogy a kattints-az-üzenetre hirdetések elértek egy 10 milliárd dolláros bevételi futamidőt. És azóta a másik üzleti üzenetküldő szolgáltatásunk — a WhatsAppon történő fizetős üzenetküldés — használói száma 40%-kal növekedett negyedévente," mondta Zuckerberg a 2023-as Q1-es eredményhíváson.

Jelenleg a cég nem hozza nyilvánosságra a WhatsApp külön bevételét, hanem az "egyéb" kategóriával együtt közli. A márciusban zárult negyedévben a Meta azt mondta, hogy a WhatsApp Business platform erős növekedést mutatott az üzenetküldési bevételben, de ez ellensúlyozásra került az "egyéb tételekben" bekövetkezett csökkenéssel - ami a kategória éves szintű 5%-os visszaesését eredményezte.

A WhatsApp is lépéseket tett annak érdekében, hogy ösztönözze a fizetési üzletágát a platformon. Áprilisban lehetővé tette a brazil felhasználók számára, hogy a kereskedőknek az alkalmazáson keresztül fizessenek. Egy hónappal később a cég hasonló funkciót vezetett be Szingapúrban. Korábban ebben a hónapban a WhatsApp elindította a csatornafunkciót, hogy elősegítse a különböző szervezetektől származó csoportos beszélgetéseket. Akkor a cég azt is említette, hogy kutatja a fizetések csatornákba történő integrálásának lehetőségeit.

Forrás: www.techcrunch.com