Blog

Az otthoni nyomtatás új korszaka: Előfizetés alapú modell bevezetése

 Az otthoni nyomtatás új korszaka: Előfizetés alapú modell bevezetése

Az otthoni nyomtatás paradigmájának átalakulása előtt állunk: az egykor egyszeri beruházásként felfogott nyomtatók most havi díjas előfizetési rendszer keretében kerülnek értékesítésre. A Hewlett-Packard által bevezetett innovatív előfizetési modell az otthoni nyomtatási megoldások terén új korszakot hirdet. A vállalat közleménye alapján az érdeklődők többfajta csomag közül választhatnak.

 

 

 

 

Egyesült Államokbeli vásárlók csoportja jogi lépéseket tett a Hewlett-Packard (HP) ellen az elmúlt év augusztusában. A vállalattal szembeni peres eljárás oka, hogy az HP nem tájékoztatta a fogyasztókat arról a lényeges információról, hogy nyomtatóik bizonyos modelljei esetében a tintapatronok elfogyása, alacsony szintje vagy bármilyen károsodása folytán a készülékek teljes mértékben használhatatlanná válnak. Ez azt jelenti, hogy ilyen esetekben nem lehet velük sem nyomtatni, sem szkennelni, sem faxot küldeni, holott ezekhez a műveletekhez elméletben nem szükséges a tinta.

Hasonló mértékű felháborodást válthat ki az, amit a vállalat vezérigazgatója, Enrique Lorres 2024 januárjában nyilvánosságra hozott: az HP azt tervezi, hogy a felhasználók a nyomtatók mellé előfizetési csomagokat is vásároljanak majd. Nemrégiben a HP bejelentette, hogy ezen új üzleti modell bevezetése megvalósul.

Az "All-In Plan" elnevezésű előfizetési csomag három különböző nyomtatómodellhez kínál hozzáférést, amelyek a következőképpen alakulnak:

  • HP Envy – havi 7 dollártól (kb. 2550 forint),
  • HP Envy Inspire – havi 9 dollártól (kb. 3300 forint),
  • HP OfficeJet Pro – havi 13 dollártól (kb. 4750 forint).

Az Envy egy alapvető modell, amely otthoni használatra lett tervezve (maximum percenként 10 oldal nyomtatása lehetséges vele), az Envy Inspire kicsivel gyorsabb teljesítményre képes, míg 

az OfficeJet Pro modell még gyorsabb, és lehetőséget biztosít faxküldésre is. A Hewlett-Packard vállalat azt ígéri, hogy a vásárlást követően két év elteltével a felhasználóknak lehetőségük nyílik az eszköz frissítésére, valószínűleg egy újabb modellre, amint arról a PC World számolt be.

A vállalat különböző előnyöket kínál az előfizetési csomag mellé. Minden érintett nyomtató képes a színes nyomtatásra, és ha a gép észleli, hogy a tinta szintje alacsony, automatikusan értesíti a vállalatot, amely a következő napon már új patront küld a felhasználónak, minden további költség nélkül. Amennyiben a nyomtató meghibásodik, a Hewlett-Packard ügyfélszolgálata non-stop, azaz nap 24 órájában elérhető, és a hibabejelentést követően már a következő napon megkezdik a hiba elhárítását. Szükség esetén az ügyfél ideiglenesen helyettesítő nyomtatót kap a javítás időtartamára. A kihasznált tintapatronokat és a régi nyomtatókat vissza lehet küldeni a vállalatnak, amely a környezettudatos újrahasznosításukról gondoskodik.

A Hewlett-Packard kifejezetten hangsúlyozza, hogy az előfizetési modell igénybevétele teljes mértékben önkéntes, tehát nem kötelező új nyomtatót vagy tintapatront vásárolni ahhoz. Viszont felmerülnek bizonyos kérdések és aggodalmak.

Az előfizetés aktiválása után a felhasználóknak 30 nap áll rendelkezésre a lemondásra. Amennyiben ezt a lehetőséget nem élvezik ki, az előfizetés automatikusan 24 hónapra meghosszabbodik, és ezen időtartam alatt csak lemondási díj ellenében lehet felmondani a szerződést.

Érdemes megemlíteni, hogy a fent bemutatott árak csak az alapcsomagot tartalmazzák, amely havi 20 nyomtatott oldalt biztosít. Akik több oldalt szeretnének nyomtatni, az alábbi árakkal számolhatnak:

  • HP Envy: 9 dollár havonta (kb. 3330 forint) – 50 oldal; 11 dollár (kb. 4000 forint) – 100 oldal.
  • HP Envy Inspire: 11 dollár (kb. 4000 forint) – 50 oldal; 13 dollár (kb. 4750 forint) – 100 oldal, 19 dollár (kb. 7000 forint) – 300 oldal.
  • HP OfficeJet Pro: 23 dollár (kb. 8400 forint) – 300 oldal, 36 dollár (kb. 13100 forint) – 700 oldal. Amennyiben a csomagban előírt oldalszámot túllépik, a Hewlett-Packard minden további 10-15 oldal után 1 dollárt számít fel.

A Hewlett-Packard új üzleti modelljének sikeressége nagymértékben függ a felhasználói visszajelzésektől. Bár egyesek számára vonzó lehet az ígért kényelem és a további szolgáltatások miatt, mások számára az előfizetési modell túlzott korlátozásokkal és hosszú távú kötelezettségekkel járhat, ami bizonyos felhasználók számára elfogadhatatlan lehet, különösen ha figyelembe vesszük a limitált nyomtatási lehetőségeket és a hosszútávú kötelezettségvállalást. Az idő fogja megmutatni, hogy a vásárlók hogyan fogadják ezt a jelentős változást az otthoni nyomtatási gyakorlatban.

A Hewlett-Packard új üzleti modellje kétségtelenül úttörő jellegűnek tekinthető az otthoni nyomtatási piacon. A vállalat célja, hogy az előfizetési rendszer révén jobban megfeleljen a modern felhasználók változó igényeinek, akik előnyben részesítik a kényelmet és a folyamatos szolgáltatást. Az előfizetéses modell bevezetése azonban nem csak előnyökkel jár. A fogyasztóknak alaposan mérlegelniük kell a döntésüket, figyelembe véve az előfizetés hosszú távú kötelezettségeit és a potenciálisan korlátozott nyomtatási lehetőségeket.

A Hewlett-Packard által kínált új üzleti modell várhatóan élénk vitát vált ki a fogyasztók körében. Egyesek üdvözlik majd az innovációt és a kényelmi szolgáltatásokat, mint például a tinta automatikus utántöltését és a hibaelhárítás gyorsaságát. Mások viszont aggályosnak találhatják az előfizetési modell által szabott kereteket, és előnyben részesíthetik a hagyományos, egyszeri vásárláson alapuló nyomtatóhasználatot.

Összességében a Hewlett-Packard előfizetési modelljének bevezetése jelentős mérföldkő lehet az otthoni nyomtatási technológiák fejlődésében. Az előfizetéses modell sikere vagy kudarca nagymértékben függ majd attól, hogy a felhasználók mennyire látják értékét az újításnak, és hogy készek-e elfogadni a hozzá kapcsolódó változásokat. A Hewlett-Packardnak ezért fontos lesz figyelmet fordítania a vásárlói visszajelzésekre, és szükség esetén finomítania az ajánlatát, hogy a lehető legjobban megfeleljen a piaci igényeknek és elvárásoknak.

Forrás: www.pcworld.com